Počet zobrazení stránky

úterý 11. září 2012

tak znovu - velice dlouhý článek (spíš pro mě)

ahoj, taky jsem zpátky :D ani nevím, jestli má cenu popisovat co se se mnou v posledních dnech dělo.. ale dnes jsem přišla na to co opravdu chci. víte jak všude říkají, že hubnutí má být pomalé, aby nenastal "jojo efekt"? nesnáším to slovo..ale mají pravdu..kdykoliv jsem v minulosti zhubla, bylo to hrozně rychle a do pár měsíců bylo všechno zpátky, protože jsem se prostě už nedokázala udržet...
teď to ale bude jinak. nechci si věci odpírat, protože dřív nebo později se jimi stejně nacpu a ještě k tomu něco přidám abych byla "spokojená". pak přijdou jen výčitky... jasně, všechny to známe. 
tímto končí má veganská éra.. 
budu vegetariánka, maso už bych nesnědla.. budu jíst mléčné výrobky, těším se na jogurty, na cottage :) samozřejmě to nebudu přehánět ale chci mít prostě víc na výběr..
další věc kterou chci změnit je počítání kalorií, porce a tak.
budu se teď prostě učit jíst...zní to zvláštně ja vím, ale myslím že to umí málokdo..jíst správně a zároveň intuitivně vybírat to správné aby se tím člověk nemusel tolik zabývat.. 
vyhovuje mi jíst pětkrát denně, tři hlavní jídla a dvě malé svačiny. nejdůležitější na tomhle je že když není čas k jídlu, nesmím jíst..žádné uzobávání které by mohlo skončit přecpáváním se u televize! budu jíst to co mám ráda a zároveň to co je zdravé. s porcemi to nesmím přehánět! v každém hlavním jídle by měly být jak bílkoviny, tak sacharidy, nesmí chybět vláknina a vitamíny.
snídaně budou převážně sladké, jogurt s vločkami a ovoce....ale klidně i palačinky, všechno se dá udělat zdravě! podle vstávání si budu nebo nebudu dávat dopolední svačinu. může to být ovoce anebo klidně cereální sušenka...
další na řadě je oběd. bílkoviny - tofu, šmakoun, luštěniny...sacharidy - rýže, celozrnné těstoviny (opatrně), brambory. doplněno zeleninou. porce sacharidů a bílkovin bude ve velikosti dlaně, zelenina minimálně dvakrát tolik.
k odpolední svačině si dám na co budu mít chuť. samozřejmě s ohledem na množství kalorií.
a zbývá večeře - na večer už jíst sacharidy minimálně, nejlíp vůbec. viděla bych to na polévku nebo zeleninu, možná suchary.
a ke kaloriím - počítat? nepočítat? myslím že není potřeba počítat každou kalorii ale zhruba bych měla vědět kolik toho přijmu. za den by to nemělo být přes 1300 kcal, protože potřebuju hubnout že :) zeleninu (pokud jde o tu nízkokalorickou s nízkým obsahem cukru) bych vůbec nezapočítávala.
a co pečivo? celozrnné, žádná kvanta.
důležité je také mít zásobu cereálních sušenek a musli tyčinek, až budu mít chuť na sladké. (rozumí se místo svačiny tak si to budu muset dost rozmyslet)
dnešním dnem jsem tak nějak začala, sice ještě nic moc ale i tak jsem pyšná :D
snídaně: 1/2 přesnídávky, lžička vloček, lžička sl. semínek, pár kuliček hroznového vína
svačina: nektarinka
oběd: celozrnná houska, lžíce cottage, cherry rajčátka, 100 g tofu
svačina: broskev
večeře: salát se sušenými rajčaty a tofu nugetami
pití: voda, čaj, káva s mlékem, ovocný fresh
pohyb: celý den běhání po praze ("běhání" :D)
kalorie: myslím že jsem se vešla
..ale chce to čas..


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkujeme všem za jakýkoliv komentář :) Liné°°